U kontekstu Europske godine vještina, ulaganje u osnovne vještine predstavlja ključni preduvjet za ostvarenje njezinih ciljeva – uključivo, otporno i konkurentno europsko društvo. Bez sustavne brige za odrasle osobe s niskom razinom osnovnih vještina – čitanja, pisanja, računanja i digitalnih kompetencija – sveobuhvatna reforma obrazovanja odraslih ne može biti uspješna.

Upravo s ciljem osvještavanja ove teme, EPALE će u utorak, 27. lipnja 2023., od 10:00 do 16:00 sati, organizirati online raspravu pod nazivom “Naglašavanje osnovnih vještina u Europskoj godini vještina”. Rasprava će započeti prijenosom uživo od 10:00 do 10:45 sati, s uvodnim izlaganjem dr. Sam Duncan, izvanredne profesorice za obrazovanje odraslih i pismenost na UCL Institute of Education, te drugih stručnjaka iz područja osnovnih vještina. Raspravu će moderirati Tamás Harangozó iz European Basic Skills Network.

Nakon prijenosa slijedi moderirana pisana rasprava otvorena članovima EPALE zajednice, čiji će doprinosi dodatno obogatiti dijalog o ovoj važnoj temi.

Ova rasprava usmjerena je na nekoliko ključnih pitanja koja oblikuju trenutne i buduće politike u obrazovanju odraslih:

  • Kako pozvati na djelovanje za razvoj osnovnih vještina tijekom Europske godine vještina?

  • Koji su izazovi i mogućnosti u profesionalizaciji trenera za osnovne vještine?

  • Na koji način mikrokvalifikacije i individualni obrazovni računi doprinose osnaživanju i razvoju kadra koji radi s odraslima s nedostatnim vještinama?

Europska unija prepoznaje važnost inkluzivnog pristupa cjeloživotnom učenju. No, bez strateških ulaganja u osnovne vještine i podrške onima koji se nalaze na marginama tržišta rada, postoji opasnost da ciljevi ostanu neostvareni za velik broj odraslih građana.

Profesionalizacija trenera za osnovne vještine – putem osposobljavanja, priznavanja kompetencija i sustava potpore – od presudne je važnosti za kvalitetnu provedbu obrazovnih programa. Istodobno, nove inicijative poput mikrokvalifikacija i individualnih obrazovnih računa mogu osigurati fleksibilnost i pristupačnost učenja, ali samo ako su utemeljene na stvarnim potrebama najranjivijih skupina.

Europska godina vještina prilika je da se temeljne vještine stave u središte obrazovne politike – ne samo kao preduvjet zapošljivosti, već kao osnova za punopravno sudjelovanje u društvu. Iskoristimo tu priliku mudro.